Не вдалося увійти в систему

{{errorMessage}}

  • До закінчення залишилось
    Подання
    Подання
  • Розгляд і доопрацювання
    Розгляд і доопрацювання
  • Голосування
    Голосування
  • Оголошення переможців
    Оголошення переможців
  • Планування і реалiзацiя
    Планування і реалiзацiя

Лідери команд ГБ – це супермени Києва!

Люди ГБ: Яна Жирнова

Киянка Яна Жирнова познайомилась із Громадським бюджетом Києва ще у 2017 році. Дівчина досконало вивчила всі тонкощі ГБ, та відвідавши школу громадського бюджету, в 2019 році наважилася подати свій проєкт.

– У школі ГБ я познайомилась із неймовірними авторами, які надзвичайно надихнули мене. Саме завдяки їм я і зрозуміла, що абсолютно не можу бути осторонь проблем нашого міста. Хочу і буду робити його кращим! – впевнено заявляє авторка.

У 2019 році Яна подала 2 проєкти – будівництво дитячого майданчику в дворі кварталу, яким вона зараз опікується, і створення освітнього простору «Мапа для щасливих сімей». Останній проєкт передбачав допомогу психолога молодим татусям та мамам, і також проведення безкоштовних лекцій про домедичну допомогу для дітей та свідоме батьківство.

– Це три основні кити, на яких тримається щаслива сім’я, – щаслива мама, тато та щасливі діти. Але, на жаль, оббігавши весь Солом’янський район, я не змогла знайти відповідне приміщення. Єдине, що запропонували, це орендувати приміщення в дитячій бібліотеці, але оренда для нас виявилась завелика, а бюджет у нас був маленький, – розповідає пані Яна.

Перші труднощі ледь не вибили дівчину із колії. Яна не розуміла – чи варто продовжувати боротися за майданчик, вважаючи перемогу нереальною.

– Пройшло 3 дні, до мене підійшли мої сусідки і сказали про те, що вже декілька днів іде голосування. Але в мене опустилися руки. Я сказала їм що не буду навіть агітувати і боротися за майданчик. Однак знайомі мене дуже підтримали. Сказали, що весь квартал мене підтримує, і всім вкрай необхідний цей майданчик, тому – починаємо! І так, втративши 3 дні, ми почали збирати голоси. За місяць ми назбирали 150 голосів. Це був мій перший досвід, тому це було справді складно, – говорить Яна.

Дівчина підходила до усіх з невеличкими листівочками, зробленими власноруч, на яких був розміщений QR-код проєкта. Нерідко прямо при ній ці флаєри люди викидали в смітник. Та навіть попри таку реакцію вона не здавалася.

– Наші люди слово «проголосуйте» сприймають вкрай негативно. Вони звикли, що їх намагаються постійно ошукати і кудись втягнути – звідси і цілковита недовіра. Це дуже засмучує, – розповідає дівчина.

В останню добу лідерка команди просто вийшла на подвір’я школи з телефоном і почала просити перехожих проголосувати просто тут і зараз. В останні години голосування у неї зовсім пропала сором’язливість, з’явився азарт, жага до перемоги та неочікувана впевненість у своїх силах – Яна зрозуміла, що перемога реальна!

– За добу ми набрали 160 голосів і коли вже було 5 хвилин до завершення голосування, ми з чоловіком сиділи на кухні, обривали телефони своїх знайомих, чоловік писав навіть однокласникам, яких не бачив 20 років. Підключились автори інших проєктів, щоб додати нам хоча б декілька голосів. І до останньої секунди я була впевнена – ми проходимо. Але це реально гонка і всі автори женуть в останні секунди. Я дивилася статистику, ми постійно були в зеленій зоні, все було добре і тут раптом 00:00, кінець голосування і наш проєкт в програші. Розчарування жахливе, адже нам не вистачило всього 6-7 голосів… Звичайно, спочатку я заплакала, але потім раптом зрозуміла – все таки для себе я перемогла, адже я познайомилась із неймовірною кількістю авторів. Вони просто неймовірні люди з якими тепер я постійно спілкуюсь і товаришую, – ділиться враженнями Яна.

Яна Жирнова вважає, що киянам потрібно проводити ще більш ширшу роз’яснювальну кампанію.

– Треба реально робити величезну інформаційну кампанію, щоб банки робили розсилку і люди таким чином розуміли, що ми не хочемо забрати їхні гроші, а реально допомагаємо місту. Навіть троє моїх дуже близьких друзів не проголосували через страх, що з картки спишуться кошти – для мене це величезний показник недовіри, – говорить Яна.

Незважаючи на минулорічну поразку, дівчину сміливо можна назвати авторкою з досвідом. Яна зробила власні висновки, тому щиро дає поради майбутнім командам.

– Найдієвіший спосіб агітування – це спілкування з людьми сам на сам, наживо, хоча зараз, через карантин, це досить складно... Але людям треба зрозуміти, що громадський бюджет буває всього раз на рік і віднімає у них не більше 5 хвилин часу на голосування. А автори цим живуть цілий рік, з самого початку зими. Я впевнена, що автори проєктів громадського бюджету – це супермени Києва! І я так радію, що в цьому році дуже багато нових авторів. Дуже хочу, щоб якнайбільше проєктів перемогло. І дуже хочу, щоб все було чесно! – розповідає героїня.

Також авторка підкреслила, що мегаважливо робити візуалізацію вашого майбутнього проєкту. Щоб люди бачили кінцевий варіант та розуміли за що саме вони віддають свій голос. У цьому році, наприклад, пані Яна навіть пофарбувала дітям волосся у фіолетовий колір, щоб привернути увагу перехожих. Люди підходили до діток, а вони тим часом розповідали про цьогорічні проєкти матусі – спортивний, ігровий майданчик і безпечні переходи біля шкіл, та показували омріяні проєкти на власноруч зробленому банері.

– Одне я знаю точно – без класної команди нічого абсолютно не вийде. І треба збирати команду людей, які дійсно будуть вмотивовані однією ціллю, будуть готові до всього заради перемоги, навіть вийти із зони комфорту та зупиняти незнайомих людей. Положення громадського бюджету – це взагалі своєрідна аксіома для початку знайомства з даною темою, його обов’язково необхідно вичитати «до дір». Також ні в якому випадку не потрібно завищувати кошторис, а зважено та тверезо розраховувати свої сили. Це архіважливий момент, тому що кожна зайва тисяча гривень може зіграти вирішальну роль. Ще пораджу відразу познайомитись з досвідченими авторами, які вже не перший рік на ГБ. Від них можна дізнатися дуже багато цікавого та корисного, – ділиться авторка.

Яна Жирнова – надзвичайно цікава та енергійна особистість, яка уособлює в собі сучасну матусю, активістку та віддану жительку свого рідного міста. З перших же секунд знайомства вона надихає на зміни та вмотивовує не зупинятись, які б перешкоди не були на вашому шляху!

– Я раджу всім киянам не бути байдужими і тільки так ми зможемо зробити наше місто кращим. Всі жаліються, що держава нічого не дає, нічого не робиться… Але ж, люди! Місто дає кошти, а ваша задача лиш виділити 3 хвилинки часу, натиснути кнопку, проголосувати і все! Ви зробите величезний внесок в життя нашої столиці, – впевнено заявляє лідерка команди.

Ольга КУЛІШ

Вечірній Київ


Деякі браузери можуть блокувати підключення до Facebook, якщо ви не бачите коментарі чи не можете залишити коментар, спробуйте використати інший браузер чи режим "Інкогніто".